Stoisz w miejscu? Czy idziesz do przodu?

 

Chodzisz na siłownię? Trenujesz? ale mimo to nie widzisz efektów? 

 

Pomijając aspekty związane z odżywianiem i suplementacją warto zastanowić się nad tym jak wygląda Twój plan treningowy i jego założenia, bo jest to według mnie ważniejsze jak samo odżywianie. 

 

Chciałbym się dzisiaj skupić na PROGRESJI, nie na konstrukcji planów treningowych, ale na samej PROGRESJI. 

 

Czym jest progresja? pisząc własnymi słowami jest to ciągła droga do przodu, pokonywanie barier.

A jak przekłada się to na aspekty sylwetkowe, wydolnościowe itp??

Jeśli ciągle  trenujesz w ten sam sposób i nic się w Twoim treningu nie zmienia długi czas to jakim cudem ma się coś zmienić na plus? Jeśli robisz to samo to wyglądasz tak samo - PROSTE.

Ciało w końcu przyzwyczaja się do danych bodźców i nie robi to na nim żadnego wrażenia, dlatego Twoim zadaniem jest zaskakiwanie go co przełoży się na dalszy rozwój. 

 

 

 

Co składa się na progresję? 

 

- Zmienianie ćwiczeń lub dodawanie nowych 

- Ciężar

- Ilość powtórzeń

- Liczba serii 

- Czas pod napięciem 

- Częstotliwość trenowania danych mięśni

- Długość przerw

- Sposób wykonania 

- Metody progresji typu: rampa, piramida, drop set, super serie oraz wiele innych 

 

 

Jestem za tym, żeby z tygodnia na tydzień zmieniać cokolwiek, jest wiele opcji do wyboru więc wcale nie jest to takie ciężkie, najlepiej jest wydłużyć progresje w czasie czyli nie dawać od razu z siebie maksa we wszystkim tylko stopniowo, mniejsze zmiany ale stale. 

 

 

 

 

12 lutego 2018

© 2017 Paweł Ostrowski

Prosto Do Celu,trener personalny Katowice

© 2017 Paweł Ostrowski - Prosto Do Celu,trener personalny Katowice